あじまりかんは科学だ! [The Ajimarikan way is science!]

あじまりかんは科学だ![The Ajimarikan way is science!]/斎藤 敏一 [Toshikazu Saito]

作成:2017年11月5日、最終更新日:2021年4月21日

 

◎「あじまりかん」の持つ性質 [Features of Ajimarikan]

 私達が唱えている「あじまりかん」には、次のような特徴があります。
    “Ajimarikan” which is chanted by us, has following characteristics.

  • 「実践のみ」=とにかく唱えるだけである [“Practice only” = just chanting]
  • 「現実重視」=日常生活や仕事を大切にする [“Emphasis on reality” = valuing daily life and work]
  • 「検証可能」=生活面で色々な変化が起きてくる [“Verifiable” = Various changes occur in daily life]
  • 「自己点検」=反省力が付くので自分が見えてくる [“Self-inspection” = You can see yourself because you have the power to reflect]
  • 「霊性開発」=神さまの存在を身近に感じるようになる [“Spiritual development” = You will feel closer to the existence of God]

 上記の「あじまりかん」の特徴は、「あじまりかん」を唱えながら現実生活を送る上での留意点や特性を列挙したものです。
    The above-mentioned features of “Ajimarikan” are a list of points to keep in mind and characteristics when living a real life while chanting “Ajimarikan”. 

◎「あじまりかん」と神の関係 [The relationship between “Ajimarikan” and God(=Kami)]

 「あじまりかん」は一つのメソッド(方法論)です。
 一つのメソッドであるとは言え、「あじまりかん」が素晴らしいのは、「神の顕現」が体験可能であるという事実です。ここで言う「神の顕現」とは、「あじまりかん」を唱える人の中に神が実体として降臨するという事実です。その時神が降臨するだけでなく、最終的には唱える人の中に神(=あじまりかん)が入ってしまうということです。「あじまりかん」がもたらすこの効果を「神の直接体験」と呼びます。
    “Ajimarikan” is a method (methodology). Although it is one method, what is wonderful about “Ajimarikan” is the fact that you can experience “the manifestation of god(=kami)”.The manifestation of god(=kami)” here is the fact that god(=kami) descends as an entity among those who chant “Ajimarikan”. Not only does the god descend at that time, but in the end, the god (= Ajimarikan) is included in the chanting person. This effect of “Ajimarikan” is called “direct experience of god(=kami) “. 

 そのことに関してはいくら説明しても駄目で、実際に各人が「あじまりかん」を唱えることによって直接体験していただくしかありません。
    No matter how much you explain about it, you have to experience it directly by actually chanting “Ajimarikan”. 

 ここで分かるのは、「あじまりかん」を唱えるという行為は過去の「あじまりかん」実践者によって積み重ねられた経験智であり、「信仰という要素」は少ないということです。これは、約二千年間唱え続けられたという大神呪「あじまりかん」ならではの特徴です。私は、ここに古神道(=山蔭神道、天皇神道)の科学性を見出したのです。
    What we can see here is that the act of chanting “Ajimarikan” is the empirical wisdom accumulated by past “Ajimarikan” practitioners, and there are few “elements of faith”. This is a characteristic of the great god(=kami) spell “Ajimarikan” that has been chanted for about 2,000 years. I found the science of Ko-Shintō (= Yamakage Shinto, Emperor Shinto) here.


 「あじまりかん」に関して信じる要素があるとすれば、一つだけ信じ方がよいと思われることがあります。それは、『唱える以上は「あじまりかん」を信じた方が早く効果を実感できる』ということです。「あじまりかん」を薦める人間が、「あじまりかん」の効果を信じていないのでは話にならないからです。
    If there is a belief in “Ajimarikan”, there is one thing that you should believe in. That is, “As long as you chant, you can feel the effect faster if you believe in “Ajimarikan”. This is because the person who recommends “Ajimarikan” does not believe in the effect of “Ajimarikan”. 

 とは言うものの、私の場合は実際のところ「あじまりかん」を信じているのではありません。私の中に「あじまりかん」という実体(波動的な実体です!)が入ってしまっており、自分が「あじまりかん」なのか、それとも「あじまりかん」が自分なのか区別できなくなったということです。「あじまりかん」を「神」と置き換えれば、「神人一如」となってしまったのです。これは、「あじまりかん」を唱える人が必然的に辿り着く境地です。
    That said, in my case I don’t really believe in “Ajimarikan”. I had an entity called “Ajimarikan” (a wavelike entity!), And I couldn’t tell whether I was “Ajimarikan” or “Ajimarikan” was me. If you replace “Ajimarikan” with “God(=Kami)” you become “God(=Kami)”. This is the place where people who chant “Ajimarikan” inevitably reach. 

 今さら「あじまりかん」を信じるかどうかを議論すべき段階ではなくなってしまったということになります。
    It means that it is no longer the stage to discuss whether to believe in “Ajimarikan”. 
 
◎「あじまりかん」は科学です! [“Ajimarikan” is science!]

「あじまりかん」はスマホのように使え! [Use “Ajimarikan” like a smartphone]

 「あじまりかん」を唱えれば人は神人となる。
    If you chant “Ajimarikan”, you will become a god(=kami). 
   
 あじまりかん友の会では、『上記の「あじまりかん」の効果を科学として実証』します。これは科学者や技術者の発想であり、宗教家のそれではありません。スマホやiPhoneで電話をしたりメールをしたりするという行為は、誰もが普通にやっていることです。つまり、信仰心でスマホやiPhoneを使っている人はいません。
    At the Ajimarikan Fellowship, we will “demonstrate the effects of the above <Ajimarikan> as science”. This is the idea of scientists and engineers, not of religious people. The act of making a phone call or emailing on a smartphone or iPhone is something that everyone normally does. In other words, no one uses a smartphone or iPhone with faith. 

 『「あじまえかん」を唱えれば願いが叶えられて幸せになる』ということが事実として証明されたと仮定しましょう。そうなれば、誰も「あじまりかん」を信じて唱える必要はなくなります。「幸せになる」ことを知っているからこそ「あじまりかん」を唱えるのです。「あじまりかん」は誰でも使えるスマホのような言葉です。だから、「あじまりかん」はだだ唱えればよいのです。
    Let’s assume that it has been proved as a fact that “If you chant <Ajimaekan>, your wish will be granted and you will be happy”. Then, no one needs to believe and chant “Ajimarikan”. We chant “Ajimarikan” because we know that we will be happy. “Ajimarikan” is a smartphone-like word that anyone can use. Therefore, “Ajimarikan” should be chanted. 


 『「あじまりかん」の正体は神(宇宙創造神・大元霊・最高神)である』ことが科学的に証明されれば、世界中の誰もが喜んで「あじまりかん」を唱えたり念じたりするようになるでしょう。今のところ、そのことを確信しているのはこの私・斎藤(+アルファ)ですが、やがて科学的に、あるいは、実験的に確かめることが可能になるというのが私の予言です。
    If it is scientifically proved that “the true identity of <Ajimarikan> is a god (space creator, Daigenrei, supreme deity)”, everyone in the world will be happy to chant “Ajimarikan” will start to think about it. So far, the believers is Saito (+ Alpha) who is convinced of that, but my prophecy is that it will soon be possible to confirm it scientifically or experimentally. 

◎「あじまりかん」は効く=>「あじまりかんの科学」の樹立 [“Ajimarikan” works => Establishment of “Ajimarikan science”]

 「あじまりかん」を唱えると、唱えた人に何かが起きること。つまり、「あじまりかん」が効くということ。これは、今年の夏以降、日本のネット界で巻き起こった「あじまりかん旋風」的な盛り上がりからして間違いなさそうです。
    When someone chant “Ajimarikan”, something happens to the person who chanted it. In other words, “Ajimarikan” works. This seems to be correct from the “Ajimarikan whirlwind” -like excitement that has taken place in the Japanese Internet world since this summer. 

 今後は、多くの方の「あじまりかん体験」を集約して、誰もが自信を持って「あじまりかん」を唱えてゆくことができるように、方法論的に深化・進化させてゆくことで、「あじまりかんの科学」を確立します。それが、「あじまりかん友の会」の役割ではないかと考えます。
    In the future, we will aggregate the “Ajimarikan experience” of many people and deepen and evolve it methodologically so that everyone can chant “Ajimarikan” with confidence. So, we will establish “Science of Ajimarikan”. I think that is the role of “Ajimarikan Fellowship”. 

 「あじまりかん友の会」は、『ただ「あじまりかん」を唱える人々』が学んだり、情報交換したり、交流したりする場として存在することに意味があるのです。
    The “Ajimarikan Fellowship” is meaningful because it exists as a place for “people who just chant <Ajimarikan>” to learn, exchange information, and interact with each other.

【参考資料】
・『あじまりかんの法則』斎藤敏一著
・『アジマリカンの降臨』斎藤敏一著